Obserwatorzy

piątek, 4 sierpnia 2017

Rodzaje siodeł

Cześć i czołem! Dziś opowiem wam trochę o siodłach, a dokładnie o ich rodzajach i zastosowaniach!
Zapraszam do przeczytania!

Siodło wszechstronne

Używane we wszystkich dyscyplinach i przy nauce. Średnie poduszki kolanowe, tak, aby można było w nim skakać, ale także dobrze działać łydką.                                                                                                                               












Siodło skokoweUżywane w skokach. Ma duże poduszki kolanowe, zapewniające równowagę i przytrzymanie nóg w półsiedzie. Nie można w nim jednak działać łydką tak dobrze jak w ujeżdżeniówce.






















Siodło ujeżdżeniowe Używane w ujeżdżeniu, prawie pozbawione poduszek kolanowych, by móc perfekcyjnie działać łydką. Nie nadaje się jednak do skoków.














Siodło wyścigowe
Służy właściwie tylko do przytrzymania strzemion. Używane w gonitwach płaskich.
Najlżejsze siodła, zwane klapką, ważą tylko 200g.









KulbakaSiodło wykorzystywane przez kawalerię. Ma wysokie łęki,by żołnierz przy cięciu szablą mógł utrzymać równowagę. Jest obite skórą i ma dodatkowy pojemnik na owies i prywatne rzeczy.



















Siodło westernoweSiodło wykorzystywane we wszystkich konkurencjach jeździeckich. Jest większe, glębsze i cięższe od siodła klasycznego. 
Jesgo strzemiona nie zapewniają takiej równowagi jak w klasyku, więc jeździ się kłusem ćwiczebnym i galopem w pełnym siadzie. Jeździ się też na długich wodzach i steruje się bardziej nogami.

















źr. grafika google


6 komentarzy:

  1. Super, zaciekawiłaś mnie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Nawet nie wiedziałam, że jest tyle rodzajów! Mój mąż jest fanatykiem jazdy konnej, ale ja kompletnie się na tym nie znam... ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. dużo się dowiedziałam :) Chciałabym spróbować jazdy konno :D

    Zapraszam do mnie:
    BLOG

    INSTAGRAM
    Odwdzięczam się za każdą obserwacje :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Wow, nie miałam pojęcia, ile mnie ominęło 😊

    Super blog, pozdrawiam! :)
    sunreads.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. Wydaje mi się, że twój blog jest pierwszym takim blogiem w blogosferze, ale to dobrze, ponieważ widać, że znasz się na tym co piszesz.

    OdpowiedzUsuń
  6. WOW! <3 Masz bardzo przydatnego bloga :) Super, że masz swoją pasję. Jakoś od zawsze ciekawiły nas koniki :D A najbardziej sesje zdjęciowe z nimi XD

    OdpowiedzUsuń